Tuesday, August 10, 2010

WELCOME SAYANG IBU...


Salam Perkenalan dan Salam Ramadhan buat semua..

Alhamdulillah sebelum menyambut Ramadhan yg bakal menjelang tiba nih, sy sekeluarga trlebih dahulu menyambut kdatangn anak dara sulung kami....saya selamat melahirkn bayi gurl yg comel, sempurna akal dan sifatnya serta sihat walafiat...beratnya 3.2kg dn diberi nama Safiyyah Nur Amani binti Shahrulnizam...Seindah nama yg saya berikan sy harap begitu jua lah anak dara sy ini hendaknya...Safiyyah maknanya yg menyenangkan/kawan baik, Amani pula maknanya yg tenang(aman) dan cita2...Saya doakan yg trbaik buat Amani(panggilan kami skeluarga utknya)..semoga dia menjadi anak yg menyenangkan dan tenang serta brjaya dan diberkati/diredhai sepanjang umurnya...Amin...
hari kedua amani...di rumah Granny...(masih bengkak lg..)

Selepas seminggu...kuning pn dh turun...alhamdulillah...

Nampaknya Hari Raya yg akn datang ni akn disambut dgn kehadiran insan baru dlm keluarga kami...Sesungguhnya saya hanya mampu bersyukur dgn kurniaan Ilahi dgn kedatangan baby baru, ramadhan dan syawal brsama insan baru ini tentu akn lebih meriah...Alhamdulillah...
Baju raya Amani pn tlh sy tempah sedondon dgn saya sblm brsalin lg..hehehe (punye la excited dpt baby gurl..)

Bercerita ttg kehadiran Amani, sy berusaha mempersiapkn diri saya dgn segala ilmu ttg pnyusuan ibu..walupn sy x la attend mana2 clas scara formal tp sy bnyk mbaca dr majalh, buku atau pn laman web...saya sudah bertekad utk menyusukan ank dara sy ini secara exclusive selama yg boleh walupn sy akn mula bekerja smula slps ini...sy hny mngharapkn sokongan suami dan keluarga sy...saya sgt sayangkn mereka...walupn suami masih x berapa faham ttg peyusuan secara exclusive tu mcm mane tp sy hrp lmbt laun bila dia dh lihat hasilnya dia akn fhm..

Abg Irfan plk nmpkny blom dpt mnerima khadiran si kecil ni...si abg bt x heran je..tak spt mase kehadirn ank saudara sy, Qisya...Irfan lbh bnyk mragam lately...mase en suami cuti seminggu aritu senang sket..brkepit dgn ayhnya jek..bl en suami dh naik keje, emmm..mula la perangai yg mcm2 tu datang...namun saya tahu lambat laun si abg akn dpt menerima kedatangan adiknya ini...saya cuma brharap Irfan jd abang yg dpt menyayangi adiknya serta protect adiknya kelak seperti mana kami...saya sayang kedua2 anak saya...tiada yg lebih mahupn kurang..setiap mereka ada kelebihan dan kekurangan nya...dn saya mnerima mereka seadanya...Saya harap Irfan Irsyad jd sebaik namanya..(irfan=bijak, irsyad=petunjuk/panduan)
Irfan yg akn sentiasa mnjadi harapan ibu dan ayah...ibu sayang irfan..

Anak2 ini lah yg menjdkn saya lebih matang dan kuat setiap hari..setiap hari cabaranya berbeza2...dn akan saya sahut cabaran itu..barulah saya tahu, menjadi surirumah penuh cabarannya tidak seperti bekerja...kita bekerja shingga kita melelapkn mata...(itupn kene bgn tgh mlm lg..).dn selepas ni sy akan truskn sbg surirumah dan bekerjaya..insyaAllah...Moga2 Allah kuatkn mental, fizikal, & rohani saya...saya nk brjaya sbg ibu, isteri dn muslimah..itu azam sy...whatever it takes..i'll never look back...

Saya pula akn brpantang sepanjang Bulan puasa ni..penat la nk mengganti pose nnt..hee...kalu la bole bagi dua dgn en. suami...heeee...tp pastinya ade rahmat..bole la slim blk lps raya nnt..sb org lain trus mkn tp saya akan pose...tp nmpknya sy akn trlepas segala juadah yg mnjadi favorite masa pose...emm...(xde la ayam percik, ayam madu dan ayam golek..)

Akhir kata dr saya buat tika ini, Salam Ramadhan Al Mubarak..Semoga kita beroleh segala manfaat dan keberkatan sepanjang bulan puasa ini..Amin..kite jmpe lg di entry yg akn dt k...

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Najwa Fuad. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase